قوانین و مقررات
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات فلامینگو مارکت به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت فلامینگو مارکت به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.
طی فرآیند ثبت سفارش آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای سایت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد فلامینگو مارکت برای اعضای وب سایت، ایمیل یا پیامک ارسال نماید که در صورت عدم تمایل ایشان با ارسال کد off این سرویس لغو می گردد. تنها مرجع رسمی ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی www.flamingomarket.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال پیامک از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت و ارتباط تلفنی توسط شماره های ثبت شده در بخش تماس با ما، با شما تماس نمیگیریم. کاربران نیز جهت برقراری ارتباط، تنها میتوانند از آدرسها و شماره های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده نمایند.
مشتریان در هنگام ثبت سفارش می بایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد. بنابراین درج آدرس دقیق، کد پستی، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فلامینگو مارکت جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی معتبر ارائه نماید. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد.
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی میشوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در فلامینگو مارکت در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر می باشد
کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت فلامینگو مارکت، به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه، در پروسه بررسی قرار میگیرند.
خرید شما از فلامینگو مارکت برای ما افتخار است و مجموعه ما سعی خود را در تحویل تمام و کمال کالای خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد. اما چنانچه موجودی کالای انتخابی مشتریان در انبار مجموعه حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای فلامینگو مارکت محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
در صورت بروز مشکل مانند اتمام موجودی کالا ، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری با هماهنگی قبلی با مشتری به حساب وی (اعلام شده از سوی مشتری از طریق ایمیل، پیامک یا سایر راههای ارتباطی) واریز خواهد شد.
انصراف مشتری از خرید، پس از ثبت نهایی سفارش، امکان پذیر نیست. از سوی دیگر، با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.
از آنجا که فلامینگو مارکت یک وب سایت خرده فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، فلامینگو مارکت مجاز است پیش از ارسال سفارش مشتریان ابتدا بررسی نموده و در صورت تایید، امکان فروش کالا اعلام می شود. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛
لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای در زمان فروش ویژه یا جشنواره که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد رهگیری نهایی تکمیل سفارش خود را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت کنند و بدیهی است که فلامینگو مارکت هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است یا پروسه سفارش تکمیل نشده و تکمیل وجه نشده ، ندارد.
روشهای ارسال سفارش
نحوه ارسال سفارش ها به سراسر کشور و شهر اصفهان از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است. در صورتی که مشتریان ساکن شهر اصفهان تمایل به دریافت سریعتر سفارش خود داشته باشند، میتوانند با انتخاب گزینه ارسال از طریق پیک، به صورت پس پرداخت (هزینه توسط مشتری در زمان تحویل گرفتن سفارش پرداخت میشود) سفارش خود را سریع تر دریافت نمایند.
مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.
در مواردی که ارسال توسط شرکت پست انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه، تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد. و در صورت بروز هرگونه مشکل مشتری محترم میبایست از طریق اداره پست پیگیری کند. مجموعه فلامینگو مارکت همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب، در اسرع وقت به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد.
هزینه ارسال
هنگام ثبت سفارش و پیش از پرداخت مبلغ سفارش، با توجه به شهر و میزان خرید امکان انتخاب روش های ارسال مختلف برای شما فعال خواهد شد، که هزینه ارسال یا به صورت رایگان، پیش پرداخت یا پرداخت در محل (پیک برای شهر اصفهان) مشخص میشود.
تحویل سفارش
مدت زمان تحویل کالاها در شهر اصفهان بین ۱ تا ۳ روز کاری بنا بر روش ارسال انتخابی و برای سایر شهر ها بین ۲ تا ۷ روز کاری خواهد بود.
مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده و قوانین تجارت الکترونیک، کلیه محصولات باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند. بعد از تحویل به مشتری، تا ۷ روز امکان بازگشت کالا را با توجه به شرایط ذیل خواهد داشت:
۱. کالای خریداری شده از بسته بندی و پلمپ اولیه خارج نشده باشد و این امر به تایید کارشناسان فروشگاه برسد.
۲. کارتن و بسته بندی کالا کاملا سالم و بدون پارگی یا مخدوشی باشد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی موجب عدم امکان استفاده از این تضمین می گردد.
۳. در این شرایط وجه کالا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت کاری پس از تایید کارشناسان فروشگاه، به حساب مشتری واریز خواهد شد
۴. در این موارد هزینه ارسال و عودت کالا (هزینه رفت و برگشت) بر عهده مشتری می باشد.
۵. عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان فلامینگو مارکت کنترل و بررسی میشود و در صورت تائید وجود نقص فنی، اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.
اشکالهای فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، شامل این ماده نمیشود.
در صورت وجود هر گونه مشکل فنی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه ، مطابق قانون تجارت الکترونیک، کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین تعویض کالای معیوب می گردد.
۱۶-۸– برای استفاده از خدمات ماده ۸-۱۴( تضمین تعویض ۷ روزه)، دقت فرمایید که کالا به خوبی بسته بندی شود، لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود. در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط ................. دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود. هم چنین در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در ................. به اتمام برسد و ................. امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
۱۷-۸– به دلیل مسائل و مشکلات روی داده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش ها درب ورودی ساختمان خواهد بود مگر مواردی که مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، درخواست حمل طبقات می نمایند و هزینه آن را تقبل نمایند.
۹– امکان بحث و تبادل نظر در سایت
۱-۹– در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیر اینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.
۲-۹– فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.
۳-۹– در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
۴-۹– توجه داشته باشید، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، بههیچوجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از باز نشر شایعات یا اطلاعات غیر مطمئن دربارهی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۰– محتوای سایت و مشخصات محصولات
۱-۱۰– ................. نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه و تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکتهای سازنده محصولات انجام می نماید. لازم به ذکر است ................. تضمین نمیکند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط ................. دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه مطابق ماده ۸-۱۱ است.
۲-۱۰– وب سایت ................. هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحههای سایت خود و یا لینکهای مرده نمیپذیرد. سروﻳسهای سایت آنگونه که هست ارائه میشود و سایت ................. تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.
مسئولیتهای سایت و کاربران
هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.
فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.
کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه فلامینگو مارکت غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.
فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.
فروشگاه در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید.
با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، دارای اولویت و ملاک عمل خواهد بود.
محتویات این صفحه در هر زمانی قابل تغییر است و این حق برای “صاحب امتیاز سایت فلامینگو مارکت” محفوظ بوده که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، اقدام به، بروز رسانی و یا تغییر در محتوای این صفحه کند. کاربران موظف هستند که به صورت دوره ای و یا قبل از اقدام به خرید به این صفحه مراجعه کرده تا از تغییرات احتمالی در قوانین آگاه شوند.
سوالات بیشتر
شما در صورت تمایل در هر زمانی می توانید سوالات خود را در مورد سیاست حفظ حریم شخصی خود از ما بپرسید و ما حتما به شما پاسخ خواهیم داد. لطفاً سوالات خود را به یکی از روش های ذکر شده در بخش تماس با ما ارسال کنید.
“سایت فروشگاه فلامینگو مارکت” از شنیدن هر گونه نظرات شما نسبت به سیاست حفظ حریم شخصی استقبال می کند. اگر فکر می کنید “سایت فروشگاه فلامینگو مارکت” به این سیاست پایبند نبوده است لطفاً از طریق ارسال ایمیل با ما تماس بگیرید. ما نهایت تلاش خود در رفع ابهامات و نواقص یا حل مشکلات را در حد توانمان به کار خواهیم گرفت.
سایت فروشگاه فلامینگو مارکت خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران میداند، لطفاً در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد مشاهده شده را حتما از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده در صفحه ارتباط با ما، با ما در میان بگذارید.